Doelgroepen

Het onderscheiden van een aantal verschillende klantgroepen (segmenten) binnen de sector waarin u actief bent vormt de basis voor een succesvolle strategie. Door uw afzetmarkt in verschillende stukjes op te delen kunt u namelijk doelgerichter te werk gaan met bijvoorbeeld productaanpassingen en promoties. Deze opdeling (segmentatie) van de markt kan op verscheidene manieren worden gemaakt.

Afhankelijk van de structuur en de macro-economische factoren van invloed op uw sector wordt een aantal variabelen geselecteerd waarop uw sector kan worden verdeeld in een aantal segmenten. Het segment waarop u uw verkoopactiviteiten richt wordt ook wel uw doelgroep genoemd.

Op welke van deze segmenten u zich het best kan richten hangt af van het verschil in vraag tussen de segmenten en de middelen en vaardigheden (capaciteiten) die u zelf intern in huis hebt om aan deze vraag te voldoen.

In samenwerking met u brengen wij de verschillende marktsegmenten met hun bijbehorende specificaties in kaart. Door deze informatie te koppelen aan de mogelijkheden en capaciteiten die zich bevinden binnen uw organisatie wordt meteen duidelijk welk(e) segment(en) u het best kunt bedienen en dus als uw doelgroep moet rekenen.

<<terug naar overzicht diensten