Prijsstelling

Door globalisering en een groeiend aantal spelers in de markt wordt het steeds lastiger winstmarges te handhaven en klanten te behouden. Welke prijs u vraagt voor uw product of dienst kan dan ook grote invloed op uw positie in de markt hebben.

Er bestaat een groot aantal prijsstrategieën die u kunt volgen, zoals penetratie-, concurrentie- en afroomprijsstrategieën. Om een goede keuze uit al deze mogelijkheden te maken is helder inzicht in de markt, concurrentie, doelgroepen en kostprijs van het product nodig. Ook is het belangrijk u te realiseren welke plaats binnen uw algehele bedrijfsstrategie u het product wil laten innemen.

Blue Consultancy heeft ervaring met het in kaart brengen van de benodigde marktgegevens en met het samenstellen van de juiste strategie. Wij adviseren u over de juiste prijsstelling van uw producten of diensten, zodat u een concurrerende positie binnen uw markt kunt bereiken (of behouden) en uw winst kunt vergroten.

<<terug naar overzicht diensten