Juridische dienstverlening

De opdracht
Voor een advocatenkantoor met een zeer gevestigde naam binnen de Randstad hebben wij onderzoek gedaan naar de factoren die beslissend zijn voor het inhuren van een bepaald advocatenkantoor.

De resultaten
Doordat de klanten van het kantoor over het algemeen geen inzicht hebben in alle gecompliceerde juridische processen is het voor hen vaak lastig te begrijpen wat hun advocaat allemaal doet. Dit maakt het voor de klant dan ook moeilijk om de kwaliteit van het werk van de advocaat te beoordelen.

Uit onderzoek blijkt dat doordat klanten het lastig vinden de kwaliteit van hun advocaat te beoordelen op het inhoudelijke vlak, zij hun advocaat of advocatenkantoor op heel andere criteria beoordelen.
Zo oordeelt de klant bijvoorbeeld op basis van het uiterlijk van het pand over de kwaliteit van de diensten van het kantoor, of op basis van de professionaliteit waarmee de telefoon wordt beantwoord.

Het advies
Op basis van deze onderzoeksresultaten hebben wij het kantoor geadviseerd zich bewuster te richten op de manier waarop zij overkomen bij de klant. Zo hebben wij samen met het kantoor een strategie ontwikkeld waarmee zij zich beter profileert in de markt.

Onderdelen van deze strategie betroffen o.a. de website en de informatie die daarop wordt verschaft, de mogelijkheden van verschillende type reclame-uitingen en de invloed die publicaties van de advocaten van het kantoor in vakbladen hebben op het vertrouwen van de (potentiƫle) klant.

<<terug naar overzicht projecten