Zakelijke dienstverlening

De opdracht
Een opkomend adviesbureau gespecialiseerd in internationaal marktonderzoek heeft gevraagd om ondersteuning bij de ontwikkeling van een online strategie. Doel was een makkelijk navigeerbare website te ontwikkelen waaruit de professionaliteit en werkwijze van het adviesbureau duidelijk naar voren kwamen.

Het onderzoek
Allereerst is geïnventariseerd wat de krachten van het adviesbureau ten opzichte van haar concurrentie waren, en hoe deze zich vertaalden naar kwaliteiten voor de potentiële klanten van het bureau.

Nu inzichtelijk was gemaakt welke onderwerpen op de website besproken zouden worden, was het volgende punt de indeling van de site en corresponderende teksten.

Gebleken is dat het overgrote deel van de websitebezoekers van het adviesbureau deze bezocht om 1) een beeld te vormen van de kwaliteit van bureau, en 2) op zoek was naar inhoudelijke informatie over de specifieke werkwijze en aanpak van het adviesbureau.

Het resultaat
Op basis van bovenstaand onderzoek is voor een indeling gekozen waarbij de bezoeker op een voor het adviesbureau inzichtelijke wijze door de verschillende pagina’s van de website werd geleid. Op deze manier kon het bureau controle houden over de volgorde waarop de websitebezoeker bepaalde informatie ontving, waardoor zij de kwaliteit en professionaliteit van haar diensten kon benadrukken.


<<terug naar overzicht projecten