Wat doen wij?

Marktonderzoek & Organisatieadvies
Hoe een organisatie met haar doelgroepen omgaat bepaald de gezondheid en de mate van winstgevendheid van een bedrijf. Het behouden en acquireren van klanten is dan ook het uitgangspunt van een goede strategie.

Op basis van gedegen markt- en organisatieonderzoek adviseren wij bedrijven over hun marketingactiviteiten en strategie. Zo helpen wij bedrijven effectiever te opereren door hen op een doelgerichte wijze te laten beantwoorden aan de vraag en trends binnen de markt.

Op deze wijze wordt loyaliteit onder huidige klanten gecreëerd, en wordt het bedrijf aantrekkelijker voor haar doelgroep, waardoor acquisitie soepeler en sneller verloopt.

Typische vragen waarbij wij u van dienst kunnen zijn:
1. Hoe kan ik mijn huidge doelgroepen het best benaderen, en waarmee moet ik rekening houden voor de toekomst?
2. Op welke marktsegmenten moet ik mij richten en wat voor invloed zal dit hebben op mijn imago/winstmarge?
3. Hoe kan ik inspelen op nieuwe kansen die zich voordoen binnen mijn sector?
4. Wie zijn mijn concurrenten en hoe blijf ik ze voor?
5. Wat voor ontwikkelingen doen zich voor in de markt en wat voor invloed heeft dit op de effectiviteit van mijn strategie?
6. Hoe moet ik omgaan met de verhoogde prijsdruk binnen mijn sector?
7. Wat zijn mijn mogelijkheden voor uitbreiding naar nieuwe markten?

Of u nu een specifiek probleem hebt dat om aandacht vraagt, of benieuwd bent naar de mening van een objectieve professional; wij geven u inzicht in de markt en helpen u bij het bepalen van de juiste strategie.

Kennismaken?
Graag zijn wij u van dienst bij vragen en problemen met betrekking tot de behoeftes en trends binnen uw markt en hoe u op basis van uw organisatorisch profiel hier het best op kan inspelen.

Een vrijblijvend gesprek met één van onze business analisten kan u al een goed beeld geven van de situatie waarin u zich bevindt en de mogelijkheden om de doeltreffendheid van uw organisatorische activiteiten te optimaliseren.